A Giro d’Italia mezőnye a három héten át tartó versenyből, három emlékezetes napot töltött Magyarországon. A 105 éves verseny történetének a budapesti volt a 14. külföldi, nagy rajtja.
A szervezők és a csapatok szinte meghatódtak attól az áradó szeretettől és lelkesedéstől, amit itt tapasztaltak a magyar szurkolóktól, akik a verseny ideje alatt mindvégig szenzációs hangulatot teremtettek. Ugyanakkor értékelték a szervezés és lebonyolítás profizmusát is.
A verseny nyitószakasza Budapestről indult és Székesfehérvár érintésével Visegrádon, a Fellegvár mellett ért véget.
A sportesemény biztonságos lebonyolítása érdekében a Rendőrség felkérésére a Budapesti Polgárőr Szövetség a fővárosban, a verseny magyarországi szakaszával érintett megyékben pedig a megyei polgárőr szövetségek, összesen több mint 500 polgárőre teljesített szolgálatot. Feladataik közé tartozott arra ügyelni, hogy a kijelölt pályaszakaszokon, a kordonokon belül csak a kerékpáros versenyző, az őt kísérő saját szervizautója, egy felvezető motoros rendőr, és a versenyhez tartozó technikai személyzet tartózkodhasson.
Fontos feladat volt még a keresztező utak és gyalogos átengedési pontok megfelelő biztosítása.
Budapesti motoros polgárőrök útvonal biztosítást hajtottak végre öt motorral.
A szombati biztosítás során a fővárosi polgárőröknek hajnali 5-től kezdődött az eligazítás az ORFK Teve utcai objektumában, és este 7–ig tartott a szolgálat. A fővárosi szakaszon a budapesti polgárőrök az előbiztosítási feladatokban is részt vettek, már csütörtök estétől kezdődően.
A rendőri biztosítás parancsnoka, Óberling József rendőr ezredes, az ORFK
Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője a sikeresen elvégzett biztosítást értékelte, kiemelve a Polgárőrség áldozatos munkáját is. A Polgárőrség most egy olyan országos rendezvényen bizonyította rátermettségét, amelynek közvetítéseit világszerte 800 millió TV néző követte, ezért Magyarország pozitív megítélésében is jelentőséggel bírt.
Szerkesztette: Forgács Renáta